kamperen.reismee.nl

Vakantie folders verspreiden

Folderverspreiding. Hoe doe ik dat?

JA! Het is gelukt. Je hebt folders ontworpen, je hebt ze gemaakt en nu heb je ze eindelijk binnen gekregen van de drukkerij. Het folders drukken is een intensief traject. Dit geldt zowel voor vakantie folders als ook voor reclame folders. Nou lopen we tegen het volgende probleem aan... De folderverspreiding.

Het lijkt of zo makkelijk om midden op de markt te gaan staan en de folders bij iedereen in de hand te drukken die je maar tegenkomt, maar is dat de beste manier van folderverspreiding?

Wij moeten je helaas uit je droom halen. Nee, dat is zeker niet de beste manier van folderverspreiding.

Wat is dan wel de beste manier van folderverspreiding?

Als jij aan folderverspreiding wilt gaan doen, dan moet je even een paar dingen op de rit zetten.

• Je doelgroep. Onder welk ‘type' mensen wil jij je folderverspreiding doen? Onder ouderen, jongeren, ouders, mannen, vrouwen, noem maar op?
  • Wie doet jouw folderverspreiding? Ga je zelf in een regenjas op de markt staan of regel je vrienden die je komen helpen? Of ken je misschien een paar tieners die voor een klein bedrag willen helpen met de folderverspreiding?
  • Hoe gaat jouw folderverspreiding? Als er mensen zijn die je komen helpen, dan is het handig om hen goed te instrueren. Hoe moeten zij de folderverspreiding aanpakken? Moeten zij chagrijnig voor zich uitstralen? Moeten zij nors iedereen een folder in de hand drukken? Nee dus. Jij wilt dat een grote glimlach, een vriendelijke begroeting en eventueel een korte uitleg bij je folderverspreiding.
Uiteraard leg je ook uit wat je doelgroep is... zodat de folders in juist handen terecht komen en niet zonder pardon worden weg gegooid.